27 de gânduri despre „Povestiri In Tren…

  1. aşa, de departe, am auzit şi eu fluierul şefului de gară 🙂
    şi în mod sigur urmează o călătorie de vis… 😉

    o noapte de catifea, Bel vento!

  2. cu siguranţă că ai văzut mai mult, mult mai mult!
    dar e normal: deh, zefirul circulă agale peste tot, pe când vârtejul se-nvârteşte…în jurul cozii 🙂
    ei, se pare că de data asta şederea mea aici va fi de mai lungă durată, aşa că o să am timp, într-adevăr 😉

      • nope, nu glumesc, de data asta m-am…ciuruit 🙂 am apucat să promit!
        şi-apoi, trebuie să fiu aici să termin odată cu formalităţile pentru blue-card, că deja sunt la capătul răbdărilor de-atâta birocraţie…credeam că suntem cei mai tari la capitolul ăsta, dar m-am înşelat amarnic 🙂

        am văzut iniţiativa, emailul şi, sincer, m-a cam inspirat 😉
        mai ales că mi-e foarte dragă iniţiatoarea 😉
        m-am gândit şi…s-ar găsi nişte snoave de împărtăşit
        aştept şi din partea ta acelaşi lucru însă!
        păi ori suntem nişte călători serioşi, chiar dacă naşul lipseşte 😉
        ori ba!

        eu ştiam că doar până duminică mai aveţi de fiert în suc propriu
        poate de-acum e gata, că vine toamna!

  3. Hey Sister!In fiecare dimineata bem o cafea.Iti dau o reteta de cafea (nu e ca la mama acasa) ca la mine acasa.Eu am experimentat-o pe mine de vreo 10 zile si este de nota 10…..Pct 1.Se face cafeaua filtru cum doresti ,dar sa pui o cana de apa(apa filtrata e mai buna).Pct 2.Dupa obtinerea cafelei se lasa la racit (sau se adauga 2-3 cuburi de gheata pt urgentarea procesului) pana la o temperatura normala pt baut (de regula 30-45 grade).Point 3!!!.cafeaua se toarna in vasul unui blender si se adauga un ou crud .Se mixeaza cu blenderul cu atentie sa nu dea pe afara.(viteza mica)…….Asta e un mic dejun+cafea[.2 in 1].Tine de foame vreo 3-4 ore.Se poate experimenta si adaugarea de alte substante in amestec,de ex o lingurita cacao,o vitamina C,lapte,etc

    • Hello my dear! 🙂
      faină idee şi apetisant şi sănătos rezultat!
      am o singură reţinere : să folosesc oul întreg, cu albuş cu tot, adică 😉

      eu m-am întors de 2-3 ani la ness (nu daaa prea rău! 🙂 )
      şi fiindcă n-am nici timp şi nici chef de micul dejun, dar e musai să nu sar peste el, am mai folosit laptele în loc de apă şi am mai adăugat şi o linguriţă de miere, uneori chiar şi un gălbenuş
      dar pare mai apetisantă reţeta ta
      iar mixatul la blender (şi nu la…furculiţă, ca mine 🙂 )
      cred că o face ademenitor de spumoasă şi savuroasă
      probez reţeta cât de repede!
      merci frumos, a picat la ţanc – îmi prinde tare bine aşa ceva în perioada asta extrem de obositoare!

  4. eu am văzut că e liber să scriem deopotrivă ce ne bucură şi ce ne doare!
    şi-apoi ştiu eu nişte stiluri feminine de…angoase agonizante 😦
    care te-ar eclipsa de departe 😉
    e loc pentru toate genurile literare, pentru toate stilurile, dacă am înţeles eu bine
    şi îmi dau seama că e şi o selecţie destul de obiectivă, de vreme ce textele sunt trimise pe email…

      • ne-ar fi prins bine un ajutor de câteva grade de la voi
        ieri a plouat aici în rafale cu tunete şi fulgere
        azi se spune că va fi senin, dar doar 18 grade…la prânz!
        dar lumea e optimistă – aşteaptă vara cu o speranţă mereu mai proaspătă zi de zi 🙂

        ieri am fost la cumpărături
        la supermarketul…”Bucovina”,
        unde, desigur, răsuna asurzitor : „hăi, hăăăi, stânga unu, dreapta doi, c-aşai hora pe la noooi! ” 🙂
        doar preţurile erau ca la…ei…ehei, heeei! 🙂

        după, ne-am oprit la un suc la…”Cofetărie” 🙂
        orice prăjitură = 3 lire, un cozonac 7 lire!
        trăiesc aici românaşii noştri întreprinzători ca belferii 🙂

      • pai e ca la noi,taman ce am intrat intr-o cofetarie
        prajitura 3 lei, cred ca sunt si cozonaci la 7 lei,ai buni sunt mai scumpi :),da’mai la sarbatori
        Bucovina? nume neaos anglo-saxon
        hmm

  5. Daaa, „Bucovina”, curat anglo-saxon! 🙂
    Amuzant e că din pricina acestor nume neaoşe simt periodic nevoia să verific unde mă aflu, de fapt, pe globul ăsta ajuns într-adevăr ca un sat ceva mai mare.
    „Bucovina” am văzut-o mai târziu, dar când am zărit de departe firma maareee pe care scria „Cofetărie”, m-am cam blocat 🙂
    şi mă tot întrebam : „cofetărie?…cofetărie?!…cofetărie?!!?” 🙂
    În timpul ăsta m-am apropiat de locul respectiv şi de la mesele de pe trotuar am auzit clar : „băăăă, dă-te dreacu’ , bă, cu mă-ta…”
    Şi m-am lămurit: daaa, era o „cofetărie”!
    🙂

    Dap, ai dreptate, ce mi-e 3 lei, ce mi-e 3 lire! 🙂
    Ce-i drept, calitatea e cea de la noi mai de la sărbători: cozonacul (cozonăcelul, de fapt, că avea vreo 400g) avea umplutură de nuci aşa cum se cuvine, plăcintele cu brânză sau cu mere, la fel.

      • Am vorbit astă seară cu vânzătoarea de „Cofetărie” :
        româncă, asistentă medicală de 15 ani,
        lucrează aici cu 4 lire pe oră (în uk, salariul minim e de 5,97/h),
        program – „oricât şi orice e nevoie”,
        solicitarea de zile libere înseamnă concedierea instant,
        pe cămăruţa-debara de deasupra cofetăriei, pe care i-a închiriat-o patronul, plăteşte 400 de lire pe lună.
        Evident, lucrează la negru, aşa că nu are aici nici un drept, nicio protecţie.
        Şi în aceeaşi situaţie se află aproape toţi angajaţii (mai puţin membrii familiei patronului).
        Mă întrebam dacă el ştie că pentru orice angajat fără contract ar putea plăti 10.000 de lire amendă şi ar putea rămâne fără afacere.
        Hmm, abia aştept să-l cunosc să schimbăm şi noi câteva vorbe…

        Colonizare în stilul nostru „clasic” 😦

      • da,Romania nu uita,tot UK e tara mea 🙂
        obiceiuri proaste,tzepari nenorociti,amatori de castiguri mari,rapide si lejere,ca sa isi ia gipane si suvuri sa se lafaie in ele ei si odraslele,sa comita accidente si alte nenorociri
        ca,deh,o viata are omu’ si o vrea scurta,nu?

  6. nu mi-aş fi imaginat că o cofetărie poate fi aici o afacere aşa de mănoasă!
    aseară erau peste 30 de persoane la coadă, toate agitate că nu mai apucă prăjiturile preferate
    nu credeam, dar iată că am apucat să aud iarăşi vechile strigături:
    „daţi numa’ câte două, să apuce toată lumea!”
    cea mai mare bătălie era pe…savarine
    şi cum nu a putut apuca toată lumea atâtea câte ar fi vrut, au lăsat comenzi serioase pentru azi şi zilele următoare
    au de lucru, aşadar, amărăştenii români, alungaţi din ţară de-atâta…trăit bine!
    şi vor fi plătiţi şi aici la fel de bine: pentru o oră de muncă grea, vor câştiga o…savarină 😦

    • cum era aia ” de ce m-ati luat de langa boi?”
      poate au sperat ca acolo ploua cu carnati
      hmm,ma mai gandesc daca merita o savarina 3 lire sau 3 roni
      parca 3 roni suna mai romaneste
      plus ca e acasa

Lasă un comentariu